위치 | 이름 및 설명 | Component |
P.G.Pt | Point Point parameters are capable of storing persistent data. You can set the persistent records through the parameter menu. Point parameters는 영구 데이터를 저장할 수 있다. parameter menu를 통해 영구 기록을 설정할 수 있다. |
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P.G.Crv | Curve Represents a collection of Curve geometry. Curve geometry is the common denominator of all curve types in Grasshopper. Curve geometry 모음을 나타낸다. Curve geometry는 Grasshopper에서 모든 곡선 유형의 공통분모이다. |
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P.G.Brep | Brep Represents a collection of Brep geometry. Brep stands for 'Boundary REPresentation' and all surfaces and polysurfaces in Rhino are Breps. If a Brep has only one face, it is considered a surface in Grasshopper. Brep geometry 모음을 나타낸다. Brep은 'Boundary REPresentation'의 약자이며 Rhino의 모든 surfaces와 polysurfaces는 Breps이다. 만약 Brep에 face가 하나이면 Grasshopper에서는 surface로 간주한다. |
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P.G.Geo | Geometry Parameter Represents a collection of 3D Geometry 3차원 Geometry 모음을 나타낸다. |
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P.G.Data | Data Contains a collection of generic data. 일반 data 모음을 포함한다. |
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P.P.Int | Integer Contains a collection of integer numbers. 정수 모음을 포함한다. |
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P.I.Toggle | Boolean Toggle Boolean (true/false) toggle. 부울(참/거짓) 토글 |
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P.I.Slider | Number Slider A slider is a special interface object that allows for quick setting of individual numeric values. You can change the values and properties through the menu, or by double-clicking a slider object. Sliders can be made longer or shorter by dragging the rightmost edge left or right. HINT: 0..0.250..3 - Creates slider with value 0.250, min value is 0 and max is 3 Accuracy 0.001 Slider는 개별 숫자 값을 빠르게 설정할 수 있는 특수 인터페이스 개체입니다. 메뉴를 통해 또는 슬라이더 개체를 두 번 클릭하여 값 및 속성을 변경할 수 있습니다. 슬라이더는 맨 오른쪽 모서리를 왼쪽이나 오른쪽으로 끌면 길거나 짧게 만들 수 있습니다. 힌트: 0..0.250..3 - 값이 0.250이고 최소 값이 0이고 최대 값이 3 Accuracy 0.001인 슬라이더를 만듭니다. |
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P.I.Panel | Panel A panel for custom notes and text values. It is typically an inactive object that allows you to add remarks or explanations to a Document. Panels can also receive their information from elsewhere. If you plug an output parameter into a Panel, you can see the contents of that parameter in real-time. All data in Grasshopper can be viewed in this way. Panels can also stream their content to a text file. Shortcut: Type in canvas searching box ,,//¨ to insert panel. HINT: Change to <Multiline Data>> to hold more than one item. 사용자 지정 메모 및 텍스트 값에 대한 패널이다. 일반적으로 문서에 설명이나 설명을 추가할 수 있는 비활성 개체이다. 패널은 다른 곳에서도 정보를 받을 수 있다. 출력 매개변수를 연결하면 패널에 삽입하면 해당 매개변수의 내용을 실시간으로 볼 수 있다. Grasshopper의 모든 데이터는 이러한 방식으로 볼 수 있다. 패널은 콘텐츠를 텍스트 파일로 스트리밍할 수도 있다. Shorcut: 캔버스 검색 상자에 // 또는 " 를 입력하여 패널을 삽입할 수 있다. 힌트: 하나 이상의 항목을 보유하려면 <Multiline Data>>로 변경하십시오. |
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S.S.Series | Series Create a series of numbers. The numbers are spaced according to the {Step} value. If you need to distribute numbers inside a fixed numeric range, consider using the [Range] component instead. 일련의 숫자를 만든다. 숫자는 {Step}값에 따라 간격이 지정된다. 고정된 숫자 범위 내에서 숫자를 배포해야 하는 경우 [Range] component를 사용하는 것이 좋다. |
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S.L.Lng | List Length Measure the length of a list. Elements in a list are identified by their index. The first element is stored at index zero, the second element is stored at index one and so on and so forth. The highest possible index in a list equals the length of the list minus one. 목록의 길이를 측정한다. 목록의 요소는 해당 인덱스로 식별된다. 첫 번째 요소는 인덱스 0에 저장되고 두 번째 요소는 인덱스 1에 저장되는 식이다. 목록에서 가능한 가장 높은 인덱스는 목록의 길이에서 1을 뺀 것과 같다. |
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S.L.Item | List Item Retrieve a specific item from a list. HINT 1: Zoom to component and add element (at top and bottom) by clicking + HINT 2: If you would like to choose last element write in index -1 목록에서 특정 항목을 검색한다. 힌트 1: +를 클릭하여 구성요소를 확대하고 요소(상단 및 하단)를 추가한다. 힌트 2: 마지막 요소를 선택하려면 인덱스 -1에 입력하시오. |
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S.S.Culli | Cull Index Cull (remove) indexed elements from a list. list에서 지정된 요소를 제거한다 |
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S.L.Rev | Reverse list Reverse the order of a list. 목록의 순서를 반대로 한다. |
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S.T.Merge | Merge Merge a bunch of data streams. 데이터 스트림 다발을 병합한다. |
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M.O.Larger | Larger Larger than (or equal to) 보다 크거나 같다 |
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M.T.Rad | Radians Convert an angle specified in degrees to radians. degree로 정의된 각도를 radians로 변환한다. |
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T.E.Mirror | Mirror Mirror an object. 객체를 미러한다. |
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V.V.X,Y,Z | Unit X,Y,Z Unit vector parallel to the world {x,y,z} axis. world {x,y,z} 축에 평행한 단위 벡터 |
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V.V.Vec | Vector Unit X,Y,Z Construct a vector from {xyz} components {xyz} components로 부터 단위벡터를 만든다. |
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V.V.Amp | Amplitude Set the amplitude (length) of a vector. 벡터의 크기를 설정한다. |
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V.P.Pt | Construct Point Construct a point from {xyz} coordinates. HINT: Type in canvas searching box 0.0.0 co create point with 0,0,0 coordinates {xyz} 좌표료 point를 만든다. HINT: Type in canvas searching box 0.0.0 co create point with 0,0,0 coordinates 캔버스 검색창에 0.0.0을 입력하면 0,0,0 좌표에 Point가 만들어진다. |
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C.P.Line | Line Create a line between two points. 두 점 사이에 선을 만든다. |
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C.P.LineSDL | Line SDL Create a line segment defined by start point, tangent and length. 시작점, 접선 및 길이로 정의된 선 세그먼트를 만든다. |
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T.E.Move | Move Translate (move) an object along a vector. 벡터를 따라 객체를 변환(이동)한다. |
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T.E.Rotate | Rotate Rotate an object in a plane. 평면에서 객체를 회전한다. |
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T.A.Scale | Scale Scale an object uniformly in all directions. 객체를 모든 방향으로 균일하게 Scale한다. |
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T.E.Mirror | Mirror Mirror an object. 객체를 Mirror한다. |
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C.D.Divide | Divide Curve Divide a curve into equal length segments. 곡선을 동일한 길이 세그먼트로 나눈다. |
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